10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker


På Markedsføringsdagen møter du Linn og Anders fra Kitchen, som gir deg viktig innsikt i gapet mellom det de beste gjør og det de fleste gjør – og hva du kan gjøre for å skape større avkastning på markedsinvesteringer.

Linn Johnsson og Anders Erikson fra Kitchen står bak boken Effekt. Boken er laget som praktisk anvendbart verktøy for markedsførere og ledere i norsk næringsliv. Fortalt gjennom ti tommelfingerregler oppsummerer den internasjonal best practice. Hensikten med boken er å avlive noen myter, bekrefter noen antakelser og fortelle 

leseren hvordan man lager reklame som virker.

På Markedsføringsdagen skal hjernene bak Effekt ta oss gjennom disse tommelfingerreglene og gi oss den innsikten vi trenger for å kunne navigere på best mulig vis i et utfordrende reklamelandskap. I foredraget går de gjennom ti grunnleggende regler for å lage reklame som virker. Med utgangspunkt i boken, som består av ti kapitler, hvor hvert kapittel representerer et strategisk grep for å skape større avkastning på markedsinvesteringen. Til sammen utgjør disse en tydelig arbeidsmetodikk som setter effekt i førersetet.
 
Her får du avkreftet myter, bekreftet antakelser og vil sitte igjen med viktig innsikt i gapet mellom det de beste gjør og det de fleste gjør.

Sentrale spørsmål som belyses i foredraget:

  • Hvordan har balansen mellom kortsiktige, salgsaktiverende markedstiltak og langsiktig merkevarebygging utviklet seg de senere årene? Hvilke resultater ser vi av dette?
  • I hvilken grad benyttes kreativitet som strategisk virkemiddel og har det egentlig noe for seg?
  • I hvilken grad forankrer norske annonsører og byråer kommunikasjonen sin i mål? 

Øk forspranget med innsikt fra Kitchen, og meld deg på i dag!