Bavaria er Årets Markedsfører 2015

Helt siden 1975 er prisen “Årets Markedsfører” blitt delt ut av Markedsføringsforeningen i Stavanger. Den prestisjetunge prisen ble tirsdag overlevert Bavaria Nordic for forståelsen og utøvelsen av markedsføringsfaget i løpet av året som er gått. 

- Dette er vi stolte av og glade for. Dette er en pris alle våre flinke medarbeidere deler og har æren for. Vi har klokketro på at omdømme og merkevare bygges gjennom markedsføring, men også hardt arbeid og merkbart annerledes service, og det er det de fleste hos oss tilstreber hver dag, sier en svært fornøyd daglig leder i Bavaria Stavanger, Jone Hana.

Stod mellom IVAR, Oilers og Bavaria
Prisen går til personer eller bedrifter som har vist at de forstår og bruker markedsføringsfaget bedre enn de fleste. De andre topp tre-kandidatene til prisen var IVAR og Stavanger Oilers.

- Vi fikk mange gode nominerte i år også, og til slutt sto vi igjen med tre sterke finalister som i de siste årene har jobbet solid med markedsføringsfaget. De har alle fokusert på rett kommunikasjon til sine viktigste målgrupper og bruker både tradisjonelle og nye markedsføringskanaler med suksess, sa juryleder Marit Wang Tveit, planner og prosjektansvarlig, Hey-Ho Let´s Go.

Juryens begrunnelse
«Vinneren Bavaria har i løpet av 2015 gjennomført et stort prosjekt for hele konsernet. De har en kjent og solid merkevare, men med utvidelser ut av regionen både nasjonalt og internasjonalt, så de behovet for å bringe bedriften til ‘the next level’. De utformet et nytt DNA som er ‘overraskende, annerledes og merkbart bedre’. Dette ble forankret hos alle ansatte på rekordtid, og de fortsatte et gjennomarbeidet markedsarbeid til sine eksisterende og nye kunder. Aktiviteter som å være med på Pulpit, Norway Chess og Sirdalsdagene gjør at de når ut til både premium- og volummarkedet, de har åpnet et nytt Bavaria-kvartal i en tøff tid for bilbransjen, de er en ansvarlig arbeidsgiver, og de lykkes med både å ta vare på sine kunder gjennom god service i alle ledd - og ikke minst få nye kunder. Summen er 15.000 solgte biler i 2015».


Årets jury:
Marit Wang Tveit, planner og prosjektansvarlig, Hey-Ho Let´s Go (juryleder)
Marianne Rygh, prosjektleder, BI Stavanger
Milfrid Haavardsholm, Knowit
Håkon Lund, Kongeparken


Tidligere vinnere:
2014: Kongeparken
2013: Berentsens Brygghus
2012: Rosenberg WorleyParsons
2011: Stavanger Symfoniorkester
2010: Laerdal Medical
2009: Lyse Altibox
2008: Session
2007: Viking FK
2006: Skeie AS
2005: Rogaland Teater
2004: Universitetet i Stavanger
2003: SpareBank 1 SR-Bank
2002: Figgjo A/S
2001: Stavanger Turistforening
2000: Astrid Sjurseike, KVADRAT
1999: SKAGEN Fondene
1998: "Another Place" ved Gallerieier Arve Opdahl
1997: Stavanger by for «Cutty Sark»
1996: Torger Svindland AS
1995: Brødrene Kverneland as Bryne
1994: N.B.Sørensen Dampskibsekspedisjon
1993: Skanem AS
1992: Sandnes Sparebank
1991: Stavanger Kommune
1990: Unique AS
1989: Hafrsfjord Industri
1988: Eikmaskin
1987: Trallfa Transport
1986: Elektrosenteret v. kjøbmann Folke Hermannsen
1985: Gabriel Ålgård
1984: Singel & Grus
1983: Kverneland AS
1982: G. Block Watne AS
1981: Peder Smedvig AS
1980: AS Scanvest EDB
1979: Moss Rosenberg Verft
1978: Olaf Ellingsen Foto
1977: Johs. Rasmussen AS
1976: Åsmund S. Lærdal
1975: Jonas Øglænd, tekstil