Dato:

28.03.2019

Tid:

08:30 - 15:00

Sted:

Radisson Blu Atlantic Hotel, Stavanger

Pris:

2500 kr / 3900 kr

Dato: 28. mars 2019

PROGRAM:
Konferansiér | Jørund Kopren, TV Vest
08:00 – 08:30 | Registrering, kaffe, mingling og snacks
08:30 – 08:40 | Åpning av Markedsføringsdagen 2019 ved Morten Reigstad
08:40 – 09:40 | KEYNOTE: Victoria Loomes, TrendWatching (UK)

Vi er stolte av å kunne presentere Victoria Loomes fra TrendWatching på Markedsføringsdagen 2019. I hennes foredrag «Five mega consumer trends that will impact brands», gir Victoria deg forbrukertrendene som vil inspirere deg og din merkevare i 2019 og årene fremover. Dette foredraget tar for seg funnene fra Trendwatchings rapport for 2019 og kommer til å vise deg hvilken retning forbrukerens forventninger går. Samtidig får du vite hvordan du kan holde deg et skritt foran ved å lære av de beste på innovasjon over hele verden.

09:40 – 10:10 | Lang pause til mingling, påfyll av kaffe m.m.

10:10 – 10:45 | Hemmeligheten som gjør at oppstartselskaper tar rotta på etablerte merkevarer
Magnus Meisal, startup-coach og gründer av Innovation Dock
Magnus er en av gründerne bak Norges største privateide coworkingspace utenfor hovedstaden, Innovation Dock. Han brenner for å hjelpe gründere med å etablere bærekraftige selskaper som på sikt skal fylle vakuumet etter oljealderen. I dag huser miljøet hans 70 av byens mest spennende selskaper og coacher over 100 bedrifter hvert år.

Hans mål er å sette i gang nye tanker hos publikum og oppnår dette gjennom en til tider ganske ufiltrert retorikk. Han er ikke redd for å si det vi trenger å høre. I sitt foredrag vil han avsløre noen av hemmelighetene som gjør at oppstartselskaper tar rotta på etablerte merkevarer i en lokal kontekst.

10:45 – 11:00 | Kort pause, påfyll av kaffe og det aller nødvendigste.

11:00 – 11:30 | Engasjerte Penger: Hvordan skape engasjement gjennom finansiering
Marie Moxnes Harfjeld, Marketing Manager i Monner
Vekst er viktig for de fleste bedrifter, og finansiering er en betydelig, men ikke den eneste faktoren som legger til rette for dette. Monner-Marie skal fortelle om hvordan bedrifter kan skaffe finansiering samtidig som de bygger et engasjert nettverk med investorer for å skape veksten de trenger for å lykkes.

11:30 – 12:45 | Lunsj på Firelake Grill

12:45 – 13:15 | De beste salgstriksene fra salgsguru Sigvart S. Leipingen
Sigvart S. Leipingen, Salgsguru
Fra Økosug ANS får vi en skikkelig overdose med salgsinspirasjon. Gjennom BEST-konseptet lærer vi nye salgsteknikker og hvordan vi kan endre tankesettet rundt en salgsprosess.
Hva ligger i utrykket «Slukk lyset-selg lampe». Det får du høre mer om den 28.mars.

13:15 – 13:30 | Kort pause, påfyll av kaffe og det aller nødvendigste.

13:30 – 14:00 | Nettsidetekster du bør skrive med omhu (Vinner av ANFOs Åpen Mic)
Sindre Kjosås, SEO-spesialist i RED Performance
Når reviderte du sist tekstane på nettsida di? Det er fort gjort å gløyme at desse faktisk blir lest, og ikkje minst at dei spelar ei enormt stor rolle i ei kundereise. Dårlege tekstar kan både hindre konverteringar, svekke merkevara di og gjere nettsida til ei negativ oppleving. Eg har samla sentrale typar nettsidetekstar som har ein tendens til å ikkje få den kjærleiken dei fortener, og viser korleis du kan best utnytte moglegheitene som ligg i desse.

14:00 – 14:15 | Kort pause, påfyll av kaffe og det aller nødvendigste.

14:15 – 14:45 | KEYNOTE: Fremtidens forbrukere er allerede her, hvordan lykkes med kundelojalitet?
Lise Tangen Hansen, Kundedirektør i Penetrace (Kåret til årets foredragsholder 2018)
I det pågående ordskiftet om innovasjon, digitalisering og «den nye økonomien», er det én side som har vært altfor lite belyst, men som har stor betydning: nemlig hvordan den digitale disrupsjonen påvirker merkevarers kundelojalitet. Kundelojaliteten, slik vi tradisjonelt kjenner den, finnes ikke lengre. Kortene er delt ut på nytt og konkurransebildet er endret.

Lise er ekspert på brennhete forbrukertrender som en konsekvens av digitalisering. Hun kobler fersk markeds- og forbrukerinnsikt med hvordan du kan nå fram til forbrukerne gjennom målrettet markedsføring og produktutvikling. Hun har alltid pulsen på drivkreftene i markedet og vært toneangivende i mediebildet i en årrekke, senest nylig rundt digitalisering, kundelojalitet og utfordringer/muligheter for annonsører knyttet til Millennials. Lise er tydelig i sin tale, og vil garantert komme med implikasjoner for din bransje.

14:45 – 15:00 | Avslutning

  • Registrering til denne hendelsen er stengt

Tidligere arrangementer

Hold deg oppdatert!

Hold deg oppdatert ved å registrere deg på vårt nyhetsbrev. Det vil være nyttig. Vi lover.