Dato:

25.04.2024

Tid:

12:00 - 18:00

Sted:

Fiskepiren, Stavanger

Pris:

2990 / 3490

Velkommen til Markedsføringsdagen 2024 – dagen for alle oss som jobber med markedsføring, kommunikasjon og salg!

Billetpris:
Medlemspris: 2990,- / Ikke medlem:  3490,-

Er du/din bedrift ikke medlem og ønsker å delta på Markedsføringsdagen? Bli medlem her 

Årets tema: Showmanship vs. Salesmanship
Sammen skal vi utforske hvordan en kreativ og annerledes måte å tenke på kan brukes til å oppnå større lønnsomhet enn et utelukkende rent salgsfokus i det kommersielle arbeidet.

Sagt på en annen måte: For å sikre profitt, må du underholde litt.

Vi ses der hvor show møter salg, og hvor hver presentasjon blir en forestilling! Hvor summen av det hele er merkevarebygging på et mesterlig vis.

For første gang samles vi hos Fiskepiren, torsdag 25. april, for å bli inspirert, få faglig påfyll, treffe bransjekollegaer, og nyte god mat og drikke.

Det vil være faglig program fra kl. 12.30-17.15 (registreringen åpner kl. 12:00). I billettprisen får du også med to bonger, og spennende smaker fra to restauranter i Pedersgata Yips og Zouq.

Program

12:00 Dørene åpner, registrering
12:30 Velkommen
12:40 Alf Bendixen / Professoren & Praktikern
13:30 Jone Ellingsen / Berentsen Brygghus
14:00 Pause: Nominer “Årets Markedsfører 2023”
14:15 Siv Elise Seland & Inge Brigt Aarbakke / Aarbakke & Woodling
14:45 Jørgen Dyrseth / Revylaget Amatøren
15:15 Pause
15:30 Mari Hult / Stavanger Symfoniorkester
16:00 Janove Ottesen / Kaizers Orchestra
17:00 Mat og mingling

Foredragsholdere
Under Markedsføringsdagen 2024 vil du kunne høre foredrag fra:

Janove Ottesen
Janove Ottesen fra Kaizers Orchestra slår et slag for at både salg og markedsføring bør dele rampelyset med show. Gjennom historier om Kaizer Orchestras mesterlige PR- og markedsføringsstunts skal vi dykke ned i underholdningens kraft.

Janove avrunder det faglige programmet med å spille et par strofer for oss. Dette kan jo ikke bli annet enn magisk!

Foto: Arne Bru Haug

Mari Hult
«Alle». «Alle i hele regionen vår» er målgruppen Stavanger Symfoniorkester skal nå ut til. En på samme tid takknemlig og utakknemlig oppgave for en markedsavdeling. Resultatet i 2023 ble 85 000 publikummere på konsert, og en rekkevidde på om lag en million på digitale flater. I dette foredraget forteller markedsansvarlig Mari Hult om hvordan SSO jobber for å være nettopp hele regionens orkester.



Alf Bendixen

Er dagens reklame mindre effektiv og mer irriterende på grunn av overdreven vekt på rasjonalitet? Under Markedsføringsdagen setter vi denne påstanden under lupen med hjelp av Alf Bendixen, en anerkjent ekspert på merkevarebygging og ‘praktikern’ fra podcasten Professoren & Praktikern. Med solid erfaring og forankring i faglitteratur vil han kaste lys over potensialet som ligger i showmanship i forretningsverdenen, og om det er dette som må til for å snu holdninger til reklame fra irritasjon til sensasjon.

Woodling & Aarbakke
Bli med på innsiden av historien om «verdens mest kortreiste genser». Inge Brigt Aarbakke fra Aarbakke AS og Siv Elise Seland fra Woodling deler den en unike historien om hvordan arbeidskultur, bærekraft, samfunnsansvar og lokal forankring kan flettes sammen til god merkevarebygging. Dette partnerskapet viser hvordan kreative samarbeid kan forsterke merkevarers påvirkning og samfunnsrolle.

Foto: Brit Romsbotn og Jærbladet

Revylaget Amatøren
Revylaget Amatøren fra Rennesøy er en utrolig suksesshistorie for kreativ markedsføring. Etter pandemien sto de overfor utfordringen med å trekke folk tilbake til kulturlivet og nå et bredere publikum. Løsningen ble en dristig kampanje, toppet med en 15 sekunders reklame på Times Squares enorme lysskjermer i New York. Dette resulterte i at billettene forsvant i rekordfart, og ekstra forestillinger ble raskt utsolgt.

Berentsens Brygghus
I møte med sterk konkurranse og hard kamp om hylleplass har Berentsens Brygghus med sin Oktoberfest i Egersund vist hvordan underholdningens kraft kan åpne nye muligheter for kommersiell suksess. Jone Ellingsen, Berentsens assisterende leder, kommer på markedsføringsdagen for å dele hvordan de sammen med Mandsangsforeningen skapte denne suksesshistorien, og hvordan engasjerende og minneverdige arrangementer kan bygge sterke merkevare.

Foto: egersundsregionen.no

Heidi Frafjord, Konferansier
Heidi Frafjord er en inspirerende og energisk leder som direktør for salg i Heimr Collection. Heidi har lang fartstid fra både salg og markedsføring på tvers av ulike bransjer i regionen. Med en lidenskap for å bryte konformiteten og fremme kreativitet, er Heidi en perfekt match for å lose oss gjennom årets tema. 


Vis deltakere

  • Registrering til denne hendelsen er stengt

Tidligere arrangementer

Hold deg oppdatert!

Hold deg oppdatert ved å registrere deg på vårt nyhetsbrev. Det vil være nyttig. Vi lover.