Dato:

13.02.2024

Tid:

09:00 - 12:00

Sted:

Digitalt

Pris:

0 / 300

Hvorfor snakker vi om bruk av kundedata, og hvordan kan bruk av kundedata forbedre bedrifters topp- og bunnlinje?

I samarbeid med Salgs- og Reklameforeningen i Bergen inviterer vi til halvdagskonferanse med dette som tema.

Data har i en årrekke blitt omtalt som den nye oljen, men selv om veldig mange bedrifter har kjøpt teknologi for å pumpe opp denne oljen, har den verken blitt raffinert eller puttet inn i en «motor». Motorer som vil kunne gi bedrifter fart, en forretningsfordel, skape bedre kundeopplevelser, styrket merkevare, spare tid, eller ha annen positiv påvirkning på topp- og bunnlinje.

En fersk undersøkelse gjennomført av SRF i samarbeid med Bergen Næringsråd viser at forståelsen for mulighetene og de mulige forretningsmessige verdiene er sterkt sprikende. Vi snakker om å ha fokus på kundedata og utnyttelsen av dem i et kommersielt perspektiv. Kompetansegapet ser vi både fra bedrift til bedrift (og bransje til bransje), så vell som i vertikalen internt i bedrifter. Er bedrifter på Vestlandet på vei til å bli akterutseilt mot konkurrentene på andre siden av fjellet og i Norden?

Her vil deltakerne få presentert case fra både B2B (business-to-business) og B2C (business-to-consumer) markedet, med fokus på å beskrive utfordringer, muligheter, verdiskapning, og eksempler på hvordan blant annet teknologi kan hjelpe utnyttelse av eksisterende kundedata.

Arrangementet er for deg som lurer på hva kundedata er, hvordan kundedata kan gi forretningsmessig gevinst, ønsker inspirasjon innenfor temaet, eller ønsker å bygge nettverk hvor vi sammen skal hjelpe hverandre til å skape forretningsmessig vekst for bedrifter på Vestlandet.

Vis deltakere

  • Registrering til denne hendelsen er stengt

Tidligere arrangementer

Hold deg oppdatert!

Hold deg oppdatert ved å registrere deg på vårt nyhetsbrev. Det vil være nyttig. Vi lover.